Tampereen marttayhdistyksen toimintaryhmät

Kun haluat liittyä Tampereen marttayhdistyksen jäseneksi, sinun tulee valita yksi neljästä toimintaryhmästä.

Jos haluat, voit ennen liittymistä käydä tutustumassa toimintaamme. Ota siinä tapauksessa sähköpostitse yhteyttä johonkin toimintaryhmään ja sovi asiasta etukäteen.

HUOM! Kaikki toimintaryhmämme kokoontuvat säännöllisesti Tampereen Marttalassa, jonka osoite on Hämeenpuisto 39A!

Kalevan Martat

Toimintaryhmämme koostuu pääosin eläkkeellä olevista martoista. Kokoonnumme tavallisesti joka toinen maanantai klo 15–17. Kesäisin pidämme marttailusta lomaa.

Ohjelmassamme on luentoja ja esityksiä mm. terveyteen, hyvinvointiin ja kulttuuriin liittyvistä aiheista. Pidämme myös käsityö- ja kokkailuiltapäiviä. Järjestämme retkiä esimerkiksi taidenäyttelyihin tai museoihin, ja pari kertaa vuodessa käymme teatterissa. Keväisin teemme retken johonkin kiinnostavaan kohteeseen.

Vastuullisena vetäjänä toimii Riitta Tomperi p. 0400 469 830 ja sihteerinä Sinikka Otranen p. 050 303 9363. Lisätietoja voit tiedustella myös sähköpostilla tarjariitta.tomperi(at)kotiportti.fi tai sinikka.otranen(at)outlook.com.

Toimintaryhmä on perustettu vuonna 1960.

Vauhtimartat

Olemme nuorten ja nuorekkaiden naisten marttatoimintaryhmä. Olemme innostuneita etenkin ruoanlaitosta ja kädentaidoista, mutta teemme myös paljon muuta kivaa yhdessä.

Kokoonnumme joka toinen maanantai kello 18 (parittomat viikot). Marttailtojen aiheet valitsemme jäsenten ehdotuksista, joita kootaan vuoden mittaan. Lisäksi meillä on oma lukupiiri, ja jäsenet voivat itse järjestää esim. yhteislenkkejä, käsityökerhon kokoontumisia tai lapsiperheille suunnattuja tapaamisia.

Kerromme tunnelmia marttailusta Instagram-tilillämme @vauhtimartat. Lisätietoja saat osoitteesta vauhtimartat(at)gmail.com.

Toimintaryhmä on perustettu 2004.

Tiistai-Martat

Toimintamme on suunnattu etupäässä jo eläkkeellä oleville tai eläkeikää lähestyville martoille. Kokoonnumme pääsääntöisesti joka tiistai klo 13–15, kesäkausia lukuunottamatta.

Hankimme asiantuntijoita eri aihealueilta luennoimaan jäsentemme toivomista aiheista, ja vierailijoinamme on myös kirjailijoita ja toimittajia. Kerran kuukaudessa vierailemme taidenäyttelyssä, museossa tai muussa kiinnostavassa kohteessa. Keväisin ja syksyisin teemme päiväretken eri kohteisiin Tampereen ulkopuolelle. Kerran vuodessa on jonkin teeman mukainen ruokakurssi. Meillä kokoontuu myös oma kirjapiiri.

Vastuullinen vetäjämme on Sinikka Nasib. Lisätietoja saat sinikka.nasib(at)gmail.com tai p. 040 763 8576.

Toimintaryhmä on perustettu 1964.

Nykynaiset

Nykynaisiin kuuluu aktiivisesti työelämässä olevia ja jo eläköityneitä marttoja. Toimintaamme suunnitellaan aina yhdessä jäsenistön kanssa. Ohjelmassa on liikuntaa, kulttuuria, ruokaa, vierailuja ja muita kiinnostavia marttojen teemoja. Kokoonnumme syyskuusta toukokuuhun joka toinen tiistai-ilta kello 18, ja kesällä ohjelmassa on tauko.

Lisätietoja saat osoitteesta nykynaisettr(at)gmail.com.

Toimintaryhmä on perustettu 1993.